Evropska komisija je predstavila svojo trgovinsko strategijo za prihodnja leta. Ta strategija odraža koncept odprte strateške avtonomije in temelji na odprtosti EU, da bi s podporo zeleni in digitalni preobrazbi prispevala h gospodarskemu okrevanju. Ponovno se osredotoča tudi na krepitev multilateralizma in reformo svetovnih trgovinskih pravil, da bi zagotovila njihovo pravičnost in trajnostnost. EU bo po potrebi zavzela odločnejše stališče pri zaščiti svojih interesov in vrednot, tudi z novimi orodji.
Komisija obravnava enega največjih izzivov našega časa in se odziva na pričakovanja svojih državljanov ter trajnostnost postavlja v središče svoje nove trgovinske strategije, s čimer podpira temeljito preobrazbo svojega gospodarstva v podnebno nevtralno. Strategija vključuje vrsto krovnih ukrepov, ki se osredotočajo na oblikovanje strožjih svetovnih trgovinskih pravil in prispevanju k okrevanju gospodarstva EU.
Izvršni podpredsednik in komisar za trgovino Valdis Dombrovskis je v zvezi z novo strategijo dejal: "Izzivi, s katerimi se soočamo, zahtevajo novo strategijo za trgovinsko politiko EU. Potrebujemo odprto in na pravilih temelječo trgovino, ki bo pripomogla k ponovni vzpostavitvi rasti ter ustvarjanju delovnih mest po pandemiji COVID-19. Prav tako mora trgovinska politika v celoti podpirati zeleno in digitalno preobrazbo našega gospodarstva ter voditi svetovna prizadevanja za reformo Svetovne trgovinske organizacije. Prav tako bi nam morala omogočiti orodja, s katerimi se bomo lahko branili pred nepoštenimi trgovinskimi praksami. Zavzemamo se za odprto, strateško in odločno strategijo, ki poudarja sposobnost EU, da sprejema lastne odločitve in oblikuje svet okoli sebe z vodenjem in delovanjem, ki odraža naše strateške interese in vrednote."
Vir in več informacij: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sl/ip_21_644
FOTO: EC